[3column][content]
 (ေမးခြန္း-၁) 

မသိတာေလးတစ္ခုေလာက္ ေမးခ်င္လုိပါ။ ျပည္ႀကီးငါးစားျခင္း ပုိင္ပါသလား။ ေနာက္တစ္ခုက ပုဇြန္စားခ်င္းဟာ မကၠ႐ူဆုိတာ ဟုတ္ပါသလား။

ဇုိလုိင္ခါဘီ (ရန္ကုန္-ေရြျပည္သာ)

 (အေျဖ-၁) 

  • ဟနဖီပညာရွင္ေတြက ငါးအမ်ဳိးအစားမွန္သမွ်ကို စားပိုင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း မိန္႔မွာထားပါတယ္။
  • ျပည္ႀကီးငါးကိုေတာ့ သတၱေဗဒပညာရွင္မ်ားက ငါးအမ်ဳိးအစားထဲက မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုၾကတဲ့အတြက္ စားခြင့္မရွိပါဘူး။ ျပည္ႀကီးငါးဟာ (Mollusc) ကမာကရင္း၊ ခ႐ုမ်ဳိးျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ျပည္ႀကီးငါးအသားကို ၾကည့္ရင္ ငါးလိုမဟုတ္ဘဲ ခႏၶာကိုယ္အသားမွာလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ႀကီးငါးဟာ ငါးအုပ္စုထဲမွာ မပါဝင္တဲ့အတြက္ စားခြင့္ မရွိပါဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။
  • ေရေနသတၱဝါေတြကို စားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ငါးရဲ႕အခ်င္းလကၡဏာေတြ ရွိမရွိ ၾကည့္ၿပီး စားသင့္ပါတယ္။ ငါးရဲ႕ အခ်င္းလကၡဏာေတြဆိုတာကေတာ့...
    • ေက်ာ႐ုိးပါရွိျခင္း၊
    • ေရယက္ျဖင့္ ကူးခပ္ျခင္း၊
    • ပါးဟက္ျဖင့္ အသက္႐ွဴျခင္း၊
    • ေရထဲမွာေနျခင္း စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
      ဒီလို ငါးအရည္အခ်င္းေတြ ပါရွိရင္ စားခြင့္ရွိၿပီး မပါရင္ေတာ့ စားခြင့္မရွိပါဘူး။
  • ပုစြန္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပညာရွင္ႀကီးေတြရဲ႕ၾကားမွာ အကြဲအလြဲေတြ ရွိပါတယ္။ မဇ္ဟဗ္ႀကီးေလးပါးအနက္ ရွာဖိအီ၊ မာလိကီ၊ ဟန္ဗလီစတဲ့ မဇ္ဟဗ္သုံးပါးစလုံးကေတာ့ ဒြိဟမရွိ ပုစြန္စားခြင့္ ရွိပါတယ္။
  • ဟနဖီမဇ္ဟဗ္မွာကေတာ့ အထက္မွာပါတဲ့ ငါးအမ်ဳိးအစားထဲက ျဖစ္မျဖစ္အေပၚ အေျခခံၿပီး စားခြင့္-မစားခြင့္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဟနဖီက်မ္းဂန္ႀကီးေတြတခ်ဳိ႕မွာကိုက ပုစြန္ဟာ ငါးကဲ့သို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ပါရွိထားတဲ့အတြက္ စားလိုက စားႏိုင္ၿပီး ေရွာင္လိုက ေရွာင္ႏိုင္ပါတယ္။ စားသူေရာ ေရွာင္သူပါ ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုေဝဖန္ေနဖို႔ မလိုပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ပဲ ပုစြန္စားျခင္းကို မကၠ႐ူးဟ္ျဖစ္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ၾကျခင္းပါ။

[/content][content]
 (ေမးခြန္း-၂) 

တစ္ခုေလာက္ ေမးခ်င္လုိ႔ပါ။ ကုိယ္မသန္႔၊ ဝုိဇူမရွိဘဲနဲ႔ ကုရ္အန္ထဲက စူရာေတြ၊ အာယသ္ေတြကုိ ဖုန္းထဲကဖြင့္ၿပီး နားေထာင္လုိ႔ရလား။

ခ်စ္စု (မေလးရွား)

 (အေျဖ-၂) 

  • က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ တိုက္႐ိုက္ဖတ္ျပတာျဖစ္ျဖစ္၊ ေရဒီယိုကက္ဆက္ကအသံကိုျဖစ္ျဖစ္၊ ဖုန္း၊ အမ္ပီသရီး၊ အမ္ပီဖိုး၊ ေအာက္စက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္ စတဲ့ ဘယ္ကေနပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္မသန္႔ခ်ိန္မွာေရာ၊ ဝုႆူမရွိခ်ိန္မွာေရာ သန္႔ျပန္႔ေနခ်ိန္တို႔မွာပါ နားေထာင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုရ္အာန္ဖတ္ရြတ္သံၾကားခဲ့ရင္ ေသခ်ာအာ႐ုံစိုက္ၿပီး၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ နားေထာင္ရပါမယ္။
  • ကုရ္အာန္က်မ္း (၇း၂၀၄) မွာ အခုလို မိန္႔ၾကားေတာ္မူထားပါတယ္။ “ ၎ျပင္ အသင္တို႔သည္ (မိမိတို႔ေရွ႕ဝယ္) ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို ဖတ္ရြတ္သရဇၩယ္ေသာအခါ ထိုကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို ဂ႐ုျပဳ၍ ဆိတ္ၿငိမ္စြာ နားစိုက္ၾကေလကုန္။ သို႔မွသာလွ်င္ အသင္တို႔သည္ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏) က႐ုဏာေတာ္ကုိ ခံစားၾကရလတံ႔ၱ။ ” واذاقرئ القران فاستمعواله وانصتوا ဟူေသာ မုကၡပါဌ္ေတာ္၏ ထင္ရွားသည့္အလိုသေဘာမွာ ဆြလာသ္အတြင္း၌ျဖစ္ေစ၊ အျပင္၌ျဖစ္ေစ၊ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ရြတ္ဖတ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းႏွင့္ နားေထာင္ျခင္းသည္ “ ဝါဂ်စ္ဗ္ ” တာဝန္ ျဖစ္သည္။ အျခားအဆိုတစ္ရပ္အရ (အစၥလာမ္ထြန္းကားစအခ်ိန္တြင္) လူမ်ားသည္ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳရာ၌ စကားေျပာေလ့ရွိခဲ့ၾက၏။ ထိုအခါ ဤမုကၡပါဌ္ေတာ္ က်ေရာက္လာခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဆြလာသ္အျပင္၌လည္း ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ရြတ္ဖတ္သည့္ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ “စြႏၷတ္” ျဖစ္လာေလသည္။ အျခားအဆိုတစ္ရပ္အရ ဤမုကၡပါဌ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ “ အကယ္၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ ﷺ သည္ ကုရ္အာန္က်ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ အသင္တို႔ေရွ႕ေမွာက္၌ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ႐ြတ္ဖတ္ေတာ္မူေသာ္ အသင္တို႔သည္ ထိုက်မ္းျမတ္ကို နားေထာင္ၾက ” ဟူ၏။ အျခားအဆိုတစ္ရပ္အရ “ အသင္တို႔သည္ ထိုက်မ္းျမတ္ကို နားေထာင္ၾက ” ဟူသည္ ထိုက်မ္းျမတ္လာ အမိန္႔ပညတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္အညီ လိုက္နာက်င့္သံုးၾက။ ထိုက်မ္းျမတ္ကို မက်ဴးလြန္က်ကုန္လင့္ဟူ၏။
  • တရားဓမၼတို႔၏ ဘ႑ာတိုက္ျဖစ္ေသာ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ရြတ္ဖတ္ သရဇၥၽယ္သည့္အခါ ၾကားသူအေပါင္းတို႔သည္ အထူးအေလးဂ႐ုျပဳ၍ နားေသာတဆင္ၾကရမည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းလာ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကို လက္ခံနာယူလိုသည့္သေဘာျဖင့္ နားေထာင္ၾကရမည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥၽယ္သည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္စကားကိုမွ် မေျပာမဆိုၾကရ။ အျခားတစ္စံုတစ္ရာ ေတြးေတာျခင္း အလွ်င္းမျပဳၾကရ။ ဆူညံမႈလည္း အလွ်င္းမျပဳၾကရ။ ဆိတ္ၿငိမ္စြာျဖင့္ နားေထာင္ၾကရမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ က႐ုဏာေတာ္ကို ခံစားၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
  • အကယ္၍ ေဖာ္ျပပါစည္းကမ္းခ်က္ႏွင့္အညီ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ကာဖိရ္မ်ားပင္ နားေထာင္ၾကလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ က႐ုဏာေတာ္အဟုန္ျဖင့္ မုအ္မင္န္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ၾကေပသည္။ အကယ္၍ အစကနဦးကပင္ မုအ္မင္န္ျဖစ္ေနၾကပါလွ်င္ “ဝလီ” သူေတာ္စင္မ်ားပင္ ျဖစ္လာႏိုင္ၾကေလသည္။ အနည္းဆံုး ထိုသို႔နားေထာင္ျခင္း၏ ကုသိုလ္အက်ိဳးကိုကား ရရွိၾကမည္ ျဖစ္သည္။
  • ဤသည့္ မုကၡပါဌ္ေတာ္ကို အေထာက္အထားျပဳၿပီးလွ်င္ မ်ားစြာေသာ “ အာလင္မ္ ” ပညာရွင္မ်ားက ဆြလာသ္အတြင္း “ ေအ့မာမ္ ” က ကုရ္အာန္ရြတ္ဖတ္သည့္အခါ “ မုက္တဒီ ” ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ လံုးဝဆိတ္ၿငိမ္စြာ ေနၾကရမည္ဟု ဓမၼသတ္အဆံုးအျဖတ္ ေပးၾကသည္။

[/content][content]
 (ေမးခြန္း-၃) 

အလင္းမ်က္ဝန္းမွာ သြလာက္အေၾကာင္းေလးေတြ ဖတ္ရလို႔ အေတာ္ေလးကို သိလာရပါတယ္။ ဘာသာပ်က္လို႔ နိကာဟ္ပ်က္တယ္ဆိုတာလဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ စကားတစ္ခုေၾကာင့္၊ လုပ္ရပ္တစ္ခုေၾကာင့္ အီမာန္ျပန္ယူၿပီး နိကာဟ္ျပန္ဖတ္တာမ်ိဳး ျမင္ဖူးပါတယ္။အဲ့ဒီလိုသေဘာမ်ိဳးျဖစ္လာရင္ နိကာဟ္ပ်က္သြားတဲ့အတြက္ ျပန္ၿပီး နိကာဟ္ဖတ္ရင္ ရၿပီလား။ ဟီလာလုပ္ဖို႔ေရာ လိုေသးလားဆိုတာေလး သိခ်င္လို႔ပါ။ ေက်းဇူးပါ။

ဟာဂ်ီ တင္ျမင့္ (ေနျပည္ေတာ္)

 (အေျဖ-၃) 

  • ဟာဂ်ီဆပ္ရဲ႕ ေမးခြန္းပါပံုစံမ်ိဳးအတိုင္းျဖစ္ခဲ့လို႔ နိကာဟ္ျပန္ဖတ္ရတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ဟလာလဟ္လုပ္စရာ မလိုပါဘူး။
  • ဟလာလဟ္အေၾကာင္းကိုေတာ့ ကုရ္အာန္ (၂း၂၃၀) မွာ ေလ့လာၾကည့္ပါ။
  • (တြလာက္ရဂ်္အီ ႏွစ္ႀကိမ္ေပးၿပီးသည့္ေနာက္) တစ္ဖန္ အကယ္၍လင္ေယာက္်ားသည္ ထုိဇနီးမိန္းမအား ထပ္မံ၍ “တြလာက္” ကြာရွင္းခဲ့သည္ရွိေသာ္ (သုိ႔သံုးႀကိမ္ေျမာက္တြလာက္ေပးၿပီးသည့္) ေနာက္ ထုိလင္ေယာက္်ားအဖို႔ ထုိဇနီးမိန္းမသည္ အျခားလင္ေယာက္်ားတစ္ဦးဦးႏွင့္ နိကာဟ္ထိမ္းျမားဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းျခင္းမျပဳသမွ် ကာလပတ္လံုး (ဟလာလ္) တရားဝင္ ဇနီးျဖစ္မည္ မဟုတ္ေပ။ (ထုိကဲ့သုိ႔ အျခားလင္ေယာက္်ားတစ္ဦးဦးႏွင့္ ထိမ္းျမားၿပီးသည့္ေနာက္) အကယ္၍ ထုိ (ဒုတိယ) လင္ေယာက္်ားကလည္း ထုိဇနီးမိန္းမအား ကြာရွင္းခဲ့ျပန္သည္ရွိေသာ္ ထုိဇနီးမိန္းမႏွင့္ (ပထမ) လင္ေယာက္်ားႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အကယ္၍ မိမိတုိ႔ႏွစ္ဦးသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ၾကမည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆၿပီး တစ္ဖန္ ျပန္လည္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကပါေသာ္ ထုိဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးတုိ႔အေပၚတြင္ တစ္စံုတစ္ရာ အျပစ္မရွိေခ်။ အမွန္စင္စစ္ ဤသည္တုိ႔ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စည္းကမ္း ဥပေဒမ်ားပင္တည္း။ ထုိအရွင္ျမတ္သည္ ထုိဥပေဒစည္းမ်ဥ္းမ်ားကုိ အသိအလိမၼာဉာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူမ်ားအဖို႔ ရွင္းလင္းစြာ ထုတ္ေဖာ္ မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူေလသတည္း။
  • ေယာက္်ားတစ္ဦးသည္ ဇနီးမိန္းမအား “တြလာက္ရဂ်္အီ” ၂-ႀကိမ္ေပးၿပီးသည့္ေနာက္ အကယ္၍ ထပ္မံၿပီး တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ “တြလာက္” ေပးခဲ့သည္ရွိေသာ္ ထုိေယာက္်ားအဖို႔ ထုိဇနီးမိန္းမသည္ အျခားေယာက္်ားႏွင့္ထိမ္းျမား၍ ကာယသံသဂၢအမႈ မျပဳသမွ် ကာလပတ္လံုး တရားဝင္မယားျဖစ္မည္ မဟုတ္ေပ။ ရွင္းဦးအ့ံ။
  • တြလာက္သံုးႀကိမ္တိတိေပးျခင္းခံရ၍ လင္ေယာက္်ားႏွင့္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ျပတ္စဲလွ်က္ရွိေသာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ ေနာက္တစ္ဖန္ျပန္လည္၍ မိမိ၏ပထမလင္ေယာက္်ားအဖို႔ တရားဝင္မယားျဖစ္ရန္ မလြယ္ကူလွေပ၊ သုိ႔ရာတြင္ အကယ္၍ ထုိဇနီးမိန္းမသည္ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ အစ္ဒ္ဒတ္ ရက္ဆုိင္းၿပီးသည့္ေနာက္ အျခားေယာက္်ားတစ္ဦးႏွင့္ နိကာဟ္ျပဳအ့ံ၊ လင္ခန္းမယားခန္းလည္းေျမာက္အ့ံ၊ ကာယသံသဂၢအမႈလည္းျပဳအ့ံ၊ သုိ႔နိကာဟ္ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ ဒုတိယလင္ေယာက္်ားသည္ အကယ္တႏၲဳ ေသဆံုးသြားအ့ံ၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ဒုတိယလင္ေယာက္်ားကလည္း ထုိဇနီးမိန္းမအား တြလာက္ေပးအ့့ံ၊ ထုိဇနီးမိန္းမသည္ အစ္ဒ္ဒတ္ရက္လည္း ဆုိင္းၿပီးျဖစ္အ့ံ၊ ထုိအခ်ိန္တြင္ ထုိဇနီးမိန္းမႏွင့္ ပထမေယာက္်ားတုိ႔သည္ ဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားကုိ မပ်က္မကြက္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆၾကပါလွ်င္ ျပန္လည္၍ ထိမ္းျမားႏုိင္ၾကေပသည္။

[/content][/3column]