[3column][content]
 (ေမးခြန္း-၁) 

ကဆြီဒါေတြကို ေနာက္ခံသံေလးေတြနဲ႔ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ေလးျဖစ္ေအာင္ အလွဆင္ၿပီး သီဆိုခြင့္ ရွိပါသလား။ ဥပမာ အလင္းမ်က္ဝန္းက တင္ေပးေနတဲ့ ကဆြီဒါလို အမ်ိဳးအစားေတြေပါ့။ ေနာက္ခံအသံကို ဖန္တီးရာမွာ ပါးစပ္ရဲ႕ သီဆိုသံတင္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ လက္ခုပ္တီးတာမ်ိဳး၊ လက္ေဖ်ာက္တီးတာမ်ိဳး၊ ေပါင္ကိုရိုက္တာမ်ိဳးလို အသံမ်ိဳးေတြကေရာ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳလုိ႔ ပိုင္-မပိုင္ ေျပာျပေပးပါ။ သမီးက အႏုပညာကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ လူငယ္တစ္ဦးပါ။ အာေလမဟ္ဆိုေပမယ့္ တကယ္သိခ်င္လို႔ပါ။ အရင္ကလည္း ေမးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အရစ္တက္ၿပီး ေမးျမန္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာစမ္းတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္သိခ်င္ရံုပါ။
ဟာဂ်ီယာ ကာရီအဟ္ အာေလမာဟ္ ေမမဒီလင္း (ေတာင္ႀကီး)

 (အေျဖ-၁) 
  • ပထမအခ်က္ကေတာ့ ညီမကို ေျဖခဲ့ဖူးတဲ့ (အတြဲ-၁၃၊ အေျဖ-၂) ကို ျပန္လည္ေလ့လာပါလို႔ ဦးစြာ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။
  • ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ညီမ သင္ယူခဲ့ရတဲ့ စာအုပ္စာေပေတြနဲ႔ ဆရာ/မေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေလ့လာေမးျမန္းအေျဖရွာဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။
  • ဒီအေၾကာင္းအရာဟာ သိပ္ကို က်ယ္ျပန္႔လြန္းတာေၾကာင့္ ေမးခြန္းပါအတိုင္း သီဆိုခြင့္ရွိမရွိဆိုတာကို မိမိရဲ႕ဆရာသမားေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာတာက အေကာင္းဆံုးပါလို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။
  • အလင္းမ်က္ဝန္းက တင္ဆက္ေပးေနတာေတြဟာ တူရိယာေတြနဲ႔ တီးမႈတ္/ခတ္ၿပီး ဖန္တီးထားတဲ့ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေတြ မဟုတ္ဘဲ သာသနာ့အဆံုးအမတရားေတြကို နားဝင္ပီယံျဖစ္ေအာင္ သီးသန္႔အလွဆင္ဖန္တီးထားတဲ့ သံစဥ္ဖြဲ႕ ကဗ်ာလကၤာအမ်ိဳးအစားေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျဖၾကားပါရေစေနာ္။
[/content][content]
 (ေမးခြန္း-၂) 

အရက္က မသန္႔ႀကီးအမ်ိဳးအစားလားဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။ အရက္ပါတဲ့ တိုင္းရင္းေဆးတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို လိမ္းၿပီး နမားဇ္ဖတ္လို႔ရလား။ ဆရာတို႔ကို ေက်းဇူးအရမ္းတင္ပါတယ္။
ခင္မာသက္ (ေမတၱာညြန္႔-ရန္ကုန္)

 (အေျဖ-၂) 
  • အရက္ဟာ မသန္႔ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အိမာမ္ႀကီး (၄) ပါးလံုးရဲ႕ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ဟာ ညီညြတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရက္ပါတဲ့ လိမ္းေဆးကို လိမ္းထားၿပီး ဆြလာသ္ေဆာက္တည္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ဦးစြာ ေဆးေၾကာၿပီးမွ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳရပါမယ္။
  • ေနာက္တစ္ခု အၾကံျပဳလိုတာကေတာ့ ဟရာမ္အရာတစ္ခုခုနဲ႔ ေဆးဝါးကုသျခင္းကိစၥပါ။ ဆိုလိုတာက အရက္ဟာ ဟရာမ္ပါ။ အဲ့ဒီဟရာမ္အရာဝတၳဳနဲ႔ ေဆးကုသျခင္းဟာ မျပဳပိုင္ပါ။ ေရာဂါအတြက္ အျခားေဆးဝါးေတြ မရရွိႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္လာခဲ့ရင္ေတာ့ ႁခြင္းခ်က္အေနနဲ႔ ခြင့္ျပဳေပးထားပါတယ္။
  • ဟဒီးဆ္ေတာ္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ ﷺ က မိန္႔မွာေတာ္မူထားပါတယ္။ “ မုခ်ဧကန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သခင္သည္ ေရာဂါကိုေရာ ေဆးဝါးကိုပါ တြဲ၍ခ်ေပးသနားေတာ္မူခဲ့တယ္။ ေရာဂါေဘးဘယတိုင္းအတြက္ ေပ်ာက္ကင္းသည့္ ေဆးဝါးကိုပါ ဖန္ဆင္းေပးထားၿပီး ျဖစ္တယ္။ (လူေတြက ရွာေဖြလို႔ မရႏိုင္ၾကေသးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္)။ ဒါေၾကာင့္ အသင္တို႔ ေဆးကုသၾကပါ။ ဟရာမ္အရာတစ္ခုခုနဲ႔ေတာ့ ေဆးကုသျခင္းမ်ိဳးကို မျပဳလုပ္ၾကနဲ႔။ ”
  • ဒီေနရာမွာ ဆက္စပ္အေၾကာင္းအရာအျဖစ္ အရက္ပ်ံပါရွိတဲ့ ေရေမႊးကိုေတာ့ သံုးစြဲခြင့္ရွိတယ္လို႔ ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ အရက္ပ်ံဟာ အရက္မဟုတ္လို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
[/content][content]
 (ေမးခြန္း-၃) 

ကိုယ္မသန္႔ဘဲ မိုင္ယသ္ေရခ်ိဳးေပးလို႔ရပါသလား။ ကိုယ္မသန္႔ဘဲ ဇကရတ္ျဖစ္ေနသူနား ထိုင္ေနလို႔ရပါသလား။ ကိုယ္မသန္႔ဘဲ မိုင္ယသ္ကို ကိုင္တြယ္လို႔ရပါသလား။
အငယ္မ (ပ်ဥ္းမနား)

 (အေျဖ-၃) 
  • ကိုယ္မသန္႔သူ (ေရခ်ိဳးထိုက္သူ/ဓမၼတာေသြးဆင္းေနသူ) ေတြဟာ ေသသူနားသြားေရာက္ျခင္း၊ စကရာသ္ အသက္ငင္ေနသူအနား ရွိေနျခင္း၊ ေသဆံုးကြယ္လြန္သူကို ေရခ်ိဳးေပးျခင္း စတာေတြကို လုပ္ခြင့္ရွိေၾကာင္း ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က အဆိုျပဳပါတယ္။
  • ဒါေပမဲ့လည္း ကိုယ္မသန္႔တဲ့သူ (ဂ်ဳႏုဗီ) ဟာ ေသဆံုးကြယ္လြန္သြားသူကို ေရခ်ိဳးေပးျခင္း မကၠရူးဟ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ပါဟဒီးဆ္ေတာ္ကို ကိုးကားၿပီး အဆိုျပဳၾကပါတယ္။
  • တမန္ေတာ္ျမတ္ ﷺ က မိန္႔မွာေတာ္မူပါတယ္။ လူသံုးဦးအနားသို႔ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း မျပဳၾကေပ။ ထိုသံုးဦးကေတာ့- (၁) ကာဖိရ္ရဲ႕ရုပ္အေလာင္း၊ (၂) ခလူးက္ေရေမႊး လိမ္းက်ံထားသူ၊ (၃) ဂ်ဳႏုဗီ (ကိုယ္မသန္႔သူ) (သို႔ေသာ္) သူဟာ ဝိုဇူျပဳလုိက္ရင္ေတာ့ ႁခြင္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
  • အသက္ငင္ေနသူတစ္ဦးအနား ကိုယ္မသန္႔ရင္ မသြားနဲ႔၊ အနားမကပ္နဲ႔၊ ခပ္ေဝးေဝးမွာေန စသျဖင့္ ေျပာဆိုေလ့ရွိၾကပါတယ္။
  • တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ဓမၼတာေသြးဆင္းေနတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ဦးဟာ သူမရဲ႕ မိသားစုဝင္တစ္ဦး အခုလို ၾကံဳႀကိဳက္ရခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာ့ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ပါဘူး။
  • ဒါေၾကာင့္ ဒီကိစၥဟာ အေျခအေနအေပၚမူတည္ၿပီး ပညာရွင္ႀကီးေတြရဲ႕အဆိုကို အေရးတႀကီး လိုအပ္ခ်က္အရ က်င့္သံုးပါလို႔ က်ေနာ္တို႔ဘက္က အၾကံျပဳပါရေစ။
[/content][/3column]